Why must there be a raise??

My writing will be short. My question is simple :

Mudik is a tradition and a need for most of us, especially for those who are far away from hometown. To travel, we have 2 choices, get on public transportation such as bus, train, ship, airplane – or by private vehicles.

When we choose to use a public transportation. We will experience the same hard thing every year, which is tusla. Why must there be a tusla (transport fee on iedul fitri)?? It can empty our pockets!

I understand that governments need more efforts to provide the services; the maintenance things, the fuel prices things, etc. But I think it’s way too expensive. No wonder that people choose to go with their own vehicles, whether it’s car or even motorcycles. No wonder that people are willing to jostle and thrust through the crowd to get seats in economic trains. They’ll do anything to have the less expensive way to travel. Anything to gather with their family in town and anything to be back to metropolitan city to work.

Well, others say that because people get an extra salary while iedul fitri. (I know, perhaps their answers are only teasing me)
But..but..but, we, students, don’t get any!

I’ll take an example of train ticket’s price :

Mutiara Selatan : 130.000 –> 150.000 – 225.000

Argo Wilis : 210.000 –>250.000 – 400.000

Turangga :  230.000 –> 250.000 – 400.000

See, the tickets are getting higher but our pocket money is just so so. I can conclude, students are the ones who suffer the most when tusla is being applied.. -__-

Merencana dengan Hati (1)

LEMBUR!!

NOOO.. Lembur again di Studio Cilaki45. Tempat awa KP. ha3. Jadi teringat kata-kata “temanku”, “Gila, lo baru kP aja udah ngelembur gitu!” 😀 Konyol.

Eitss.. tapi bukan itu inti tulisanku malam ini!

Intro, di sini aku berperan sebagai mahasiswa KP, membantu proyek Bantek RDTR Kawasan Pusat Kota Sorong, Provinsi Papua barat. Dan senin besok adalah deadline pengumpulan Laporan Antara…

Ketika tadi sedang menganalisis, dalam kondisi dikejar deadline, aku hanya menulis sekenaku. Segala macam mantra yang biasa aku rapal di buku faksis dan rencana studio, itu yang aku tulis. Tiba-tiba terbesit…

Hei! Buku Laporan Antara ini terasa kosong! aku asal ngemeng. Kok merencana ga pake hati banget.. Rasanya ga bicara hati ke hati dengan perwakilan masyarakat di sana tentang gimana kondisi Sorong sesungguhnya, bukan sekedar lewat angka-angka BPS.. tentang gimana sebenarnya mereka menginginkan Sorong mereka ini berkembang..

Ha3. entah aku yang terlalu pake perasaan atw apa..

yah, analisis kita lanjutkan besok,

awa mw plg dulu k kosan tercinta, doakan saya selamat 😀